5 gode måder at tabe sig hurtigere på

21 okt

Der er helt sikkert en person i din vennekreds, der er genetisk velsignet, og som uanset mængden af indtaget søde sager bare ikke kan tage på. Desværre er vi ikke alle sammen bygget på den måde, hvorfor de fleste af os kæmper en uendelig kamp mod vores badevægte.

Selvom du sikkert gør dit bedste, er det ikke sikkert, at fedtet forbrænder ligeså hurtigt, som du sikkert havde ønsket. Der er heldigvis råd for det. Her får du nemlig fem gode råd, der kan få dit overskydende fedt til at flyve af i en fart.

Du skal dog være opmærksom på, at det bedste vægttab sker ved livsstilsændringer, og ikke ved et hurtigt fix. Derfor anbefaler vi, at du kun bruge nogle disse tricks til at kickstarte dit vægttab.

 

1. Uregelmæssig fastning

Det har vist sig særligt brugbart for mange mænd at faste uregelmæssigt. Ideen er, at du tvinger din krop til at bruge dit fedt energikilde, hvorved du i teorien skulle forbrænde fedt. Derfor kan du tabe dig hurtigt ved at faste 12 timer ad gangen. Vi anbefaler dog ikke, at du gør det for ofte, eftersom det ikke er særligt sundt for kroppen.

 

2. Vælg kaloriedage

Ifølge denne teknik skal du vælge, hvilke dage du vil spise et normalt antal kalorier, og hvilke du spiser langt færre. Dette er kendt som kaloriecykling. På dage hvor du udføre hård træning, bør du spise et normalt antal kalorier svarende til den udførte træning, mens du på mere inaktive dage, skal halvere dit indtag. På denne måde forbrænder du fedt på de dage, hvor du er inaktiv.

 

3. En til, og en til, og en til

Den tredje måde at aktivere dit stofskifte kræver adgang til vægtløftningsredskaber. Du kan eksempelvis udføre en øvelse med to håndvægte, hvor du lægger så meget vægt, som du kan klare på, indtil du ikke kan mere. Derefter tager du noget vægt af og fortsætter øvelsen uden pause. Dette gør du, indtil du ikke længere kan pille mere vægt af. Det øger nemlig forbrændingen.

 

4. Spis rigtigt

Det er det mest irriterende råd i verden, men ikke desto mindre er en omvending af din kost den vigtigste del af et vægttab. Du skal lære at spise mindre og desuden lære at spise sundt. En god måde at komme i gang er ved at bruge en kalorietæller, der kan give dig et indblik i næringsindholdet på forskellige fødevarer. En cheeseburger fra McDonalds virker muligvis meget harmløs, men den indeholder intet mindre end 330 kalorier, hvorved at dens næringsindhold minder mere om en brownie end en burger.

 

5. Lidt motion har også sin berettigelse

Der er mange, der skipper løbeturen udelukkende baseret på, at de ikke kan løbe den distance, som de gerne vil kunne løbe. Nogle dropper den, fordi de ikke kan finde tid i hverdagen. Ikke desto mindre er alle forsøg på at dyrke motion lige velkomne, når det handler om at tabe sig. Derfor har selv 100 meters løb sin berettigelse. Du kan også løbe op ad trappen, stå op noget mere osv.